Thursday 30 December 2010

1974: Lé Nouvel An

Seasons greetings Fort Régent Jèrri Janvyi 2010George d'La Forge souhaitit à tous eune bouonne et heutheuse Nouvelle Année en 1974:
Né v'chîn la Nouvelle Année et des vièrs comme mé sont r'connaîssants qué l'Bouan Dgieu lus pèrmet d'en r'vaie acouo ieune. La vie est eune aventuthe si întérêssante qué nou vit tréjous en espéthance. Quand nou-s-est d'la séthée nou-s-apprécyit d'autant pus la préchaine qué nou-s-a la chance dé vaie, sachant tch'i' sont nécessaithement lînmitées à l'av'nîn.

J'm'èrsouveins qué quand j'tais mousse l's anciens nouos dîsaient qué quand nou-s-avait tchiquechose dé neu, comme habit, ch'tait bouanne chance dé l'mettre pour la preunmié fais lé Jour dé l'An. eune drôle dé crianche dé chu temps-là, étout, 'tait qué ch'tait mauvaise chance si eune femme 'tait la preunmiéthe à entrer dans vouot' maîson l'preunmier Jour dé l'An. Dgieu mèrci qué ches vielles crianches-là ont dispathu auve lé pâssage du temps.

(...)

Ch'est 'chîn l'temps d'faithe tout ch'tch'est possibl'ye pour encouothagi les bouannes oeuvres, en montrant l'exempl'ye sé-mème en fréquentant l's églyises pus souvent, et faithe les jannes aller à l'êcole du Dînmanche à la pliaiche d'êt' à couorre les c'mîns et criailli dans les rues duthant l's heuthes du tchulte, car un vièr diton nouos dit qué chein qu'nou-s-apprend janne nou n'oublyie pon vyi, et ch'est bein vrai. I' sont fanmeux, nouos vièrs ditons.

Et j'ai eune rêsolution toute spéciale à consilyi à touos les Jèrriais. J'l'ai mentionnée d'vant et j'espéthe la r'nouveler touos l's ans tchi m'restent, car j'la considéthe dé grande împortance: Ch'est d'faithe lus mousses pâler l'Jèrri dès lus p'tits jours. autrément, nouot' bouanne vielle langue s'en îtha d'pus en pus dans les fonds pèrdus, et ou s'en va dispathaître à tout janmais si les jannes né r'tcheinnent pon l'privilège et l'honneu d'pouver s'entre souhaiter eune bouonne et heutheuse Nouvelle Année dans la langue dé lus anchêtres.

J'vouos la souhaite à tous!

George d'La Forge.
Jersey Weekly Post 10/1/1974

No comments: