Tuesday 22 March 2011

R'censement d'Jèrri 1951 - Jersey Census 1951

Né v'chîn acouo un but d'not' pétite séthie sus l'thème du r'censement.

With the 2011 census coming up, here's another in our short series of posts of texts on the theme.

(siette...)

"Arrête un mio," ou dit. "Tchèsqu'y veulent savé à m'n êgard?"

"Plusieurs choses," j'l'y dit. "Pour yunne, ès-tu vraiement ma femme?"

"J'raîpondrai chutte tchéstchon-là avec un manche de bringe," ou dit. "Ach'teu, y'a t'y autre chose?"

"Grand doux oui. Faut dithe tch'il âge que tu'as, le jour de ta naissance, combain d'fais qu'tu'as tait mathiée, combain d'êfants qu'tu'as yeu, et partitchulièthement su tu'en as yeu yun dans l'couothant d'l'année."

"Et est-che tout?"

"Pas tout-à-fait," j'l'y dit, "mais l'restant n'est pas grand'chose."

"Et si je r'fûse de raîpondre à lûs tchéstchons?"

"Tu'en éthas pour djais louis d'amende, ou je n'sais pas pour combain longtemps en prîson. Tu'est forchie de l'faithe, Merrienne?"

"Oh, tu crai," ou dit, "et ben, j'allons vais. quand à m'n'âge, parmi des gens ben êl'vés nou ne d'mande jamais à une femme tch'il âge qu'oulle a. ecrit chonna sûs la forme avec mes compliements. dis-lu étout qu'j'ai tait mathiée une fais et que ch'tait une fais d'trop. Tu peux ajouôté que j'considèthe la tchéstchon impértinente. quant à ma naissance, j'fut née à vingt minutes de trais une matinée tchi g'lait à piérre fendre. Mémée disait tréjous qu'ou n'm'attendait pas si vite, et qu'pépée gronnit quand il eut à dêshallé à ch't'heuthe-là pour lié la bidette. Comme si ch'tait d'ma faute. Mais n'êcrit pas tout chonna sûs la forme. Dis-lu d'lûs mêlé d'lûs affaithes."

Je m'grattit la tête. "Tu t'en vas t'trouvé en embarras, Merrienne," j'l'y dit. Y n'acceptethont jamais ditet gniolin."

"Y' f'thont comme y voudront," ou dit. "Quand j'ithais en prîson pour le restant d'ma vie, je n'lûs en dithai pas pûs long. Pour les êfants qu'j'ai yeu v'la tchi n'les concerne pas, mais tu peux mettre que si ch'tait pour r'quémenchi j'prendrai bouon soin d'n'en avé pas une telle dguainngue. Malheutheusement, dans man temps, les pouôres filles taient si inouothantes. Dis-lu étout qu'j'eut des jumiaux la s'maine passée. Et quand tu'éthas fini tout chonna, triylle chutte bête de forme en morciaux et flianque-là au feu!"

Et don, Moussieu, ne v'la ouèsque j'en sommes.

Ph'lip
1951

No comments: