Thursday 15 September 2011

Y'étha êlection!

  • Ch'est la grande êlection, et j'proposons tchiques buts d'l'amas d'littéthatuthe êlectorale en Jèrriais: 
  • We've got some selections from the wealth of election-related Jèrriais literature to accompany Jersey's elections:
Pourtchi vouler être membre d's États?
Peux-tu m'dithe pourtchi qu'y'a tant d'hommes, tchi n'pathaissent pas aver la tête cratchie, tchi veulent être membres d's Etats? Ch'est une chose que je n'comprends pas, et j'y ai pensé hardi pourtant".

"Ah bein, ma vielle", j'li raiponnis, "y'en a tchi sont poussés par l'ambition. I' craient qu'un membre d's Etats est tchiquechose, et i' sont prêts à sacrifier lûs temps parsqu'i' s'imaginent, les pouores achocres, tch'i'peuvent être utiles dans l's Etats.
Hardi d'yeux, quand ils ont 'té là pour trais mais, voudraient n'y'aver jamais pensé, et ocquo, à la fin d'lûs terme, i' sont prêts à r'prendre pour un autre trais ans. À maintchi du temps ch'est lûs femmes tchi les poussent, car, au jour d'agniet, quand un membre d's Etats est invité à un diné, une danse ou autchune occâsion sociale, y'a une invitâtion pour sa femme étout, et madame prend bouon soin d'être là avec san bouonhomme. En un mot, Merrienne, ch'est certain que y'a un bouon nombre d'membres tch'ont 'té poussés là par lûs femmes".

"Nous a souvent ouï pâslé d'hommes tchi sont pûs bêtes qu'lûs pids," ou s'fit, "et à ch'teu, après chein, qu'tu m'as dit, si ch'est la véthité, y'en a pûs que je n'criyais. Il est vrai qu'nou dait respecter un Connêtablye, un Député, et même un Chantgni, mais avec chonna, ch'n'est pas agniet comme aut'fais. Les gens n'ont pas la haute opinion de ches mêssieux que nous avait quand j'tais jeune."

No comments: