Tuesday 21 February 2012

1957 - Ph'lip et les crêpes

Ph'lip et les crêpes
Merrienne pose une tchestchon

Mousieu l'Editeu,

J'tiomes à dêjeuné hier matin quand la Merrienne, prenant une autre beûrrée, dit comme chonna: "As-tu pensé, Ph'lip, qué Mardi tchi veint est Mardi Gras, le jour que nou mange des crêpes?"

"Ma fé, Merrienne," j'l'y dit, "ch'est vrai, mais tout chu temps l'fermyi est si gêné tch'y n'a pas l'temps d'pensé à autchune chose de la sorte. As-tu réfliéchi, par exemplye, que nos v'là à la fin d'Févri, et que j'n'ai pas ocquo une patate en têrre? Considèthe-tu qui si la mucreu continue y'a des milles vrégies dans toutes les parties d'l'île tchi sont ocquo prèsque souos l'iau? Est-che le moment pour me pâslé d'crêpes, j'te d'mande?"

La Merrienne se l'vit pour cliérgi la tablye: "Oh bein, si ch'est d'même," ou dit, "j'n'en f'thait pas, mais y n'faut pas oublié que chu jour-là nou n'mange pas d'viande. Sans doute un oeu fricashi avec un mio d'caboche, pouorra faithe."

"Arrête, Merrienne," j'l'y dit. "Tu sais bein qu'j'aime les crêpes, et y n'faut pas m'prendre trop sérieusement. Y fait faithe comme de couôtume, bouonnefemme."

"Comme tu voudra," ou dit, "des crêpes Mardi, d'la mouothue salée Mêcrédi, et des frittes Vendredi. est-che de-même?"

"Je n'tcheins pas tant comme chonna à la mouothue salée," j'l'y dit, "et quant ès frittes ch'n'est pas d'la mangeaille pour un homme, mais enfin j'pouorrais m'en graie pour bein qu'tu n'les brûle pas, comme l'année passée."

"Le lait happit tandis que j'tais à mettre la tablye," ou dit, "mais je s'sait pûs r'gardante chutte fais."

"Bon..." j'dis, "mais ach'teu pour Jeudi: as-tu idée de m'donner un r'pas comme de couôtume, ou veur-tu m'réduithe à une squélette?"

"Tu vêrras quand l'jour veindra," ou raîponnit. Ach'teu, Ph'lip, d'vant que t'en aille faithe la mine de travâillyi, est-che bein seux que l'Sénateur Le Mérquand s'en va bétôt en Angliétêrre pour êtudié la louai? Nou ouait chonna de tous les bords." (...)

Douard L'Bro
Les Chroniques de Jersey 2/3/1957

No comments: