Thursday 24 April 2014

1947: Payment to States Members - Ph'lip and Merrienne talk it over (1)

Nou r'pâle dé changi les salaithes des Membres d's Êtats. En 1947, Douard L'Bro en êcrivit étout:

There is once again discussion of changing how much States Members are paid. Back in 1947, payment to States Members was also a hot topic:

Payment to States Members - Ph'lip and Merrienne talk it over
Moussieu l'Editeu,

"As-tu ouï," j'd'mandit à la Merrienne l'autre sé, "qu'les membres d's' Etats s'en vont être péyis?"

"Et tchêsque tu nos chante, la?" ou s'fit. "N'sait pon si achocre, don, Ph'lip."

"Mais ch'est la véthité, bouonnefemme," j'l'y dis. "J'l'ai veu sûs la gâzette."

"Comme je t'l'ai dit chent fais," ou réplitchit, "l'encre et l'papi ne r'fusent rain. Et y n'y'a que d's'inouothans comme té tch'avallent toutes chais menn'ties-là. Péyi les membres d's'Etats! Eh ben étout!"

"Tu peux dithe chen qu'tu voudras," j'l'y dis, "mais chutte fais tu t'trompe, car tan n'veu Liaiësse rapportit la nouvelle de la ville hier. Ch'est l'y-même tch'y m'l'a dit."

"Y n'a jamais tait ben dans sa tête ch't'y-là, depis qu'sa mémée fit la mêprinze de l'y donné d'la med'cine que l'vétérinaithe avait envié pour une vaque tch'avait tchique maladie dans les rignons. Mais, enfin, t'a't'y dit combain qu'nou s'en va lûs donné?"

"Nânin, car ch'n'est pon acquo tout-à-fait décidé, mais sans doute les Députés d'mand'dont au mains quatre chents louis par an."

"Pas pûs? Grand doûx d'la vie, tchi modéthâtion, considethant qu'y'en a d'yeûx tch'y sont dans l's'Etats sans dithe un mot. Mais ach'teu, les Connêtablyes. Ne m'dis pas tch'y s'sont satisfaits avec quatre chents louis. Après tout, un Connêtablye vaut mûs qu'un simplye Député."

"Tchiquefais," je m'fit, "pas tréjous. Mais sûs un sens, tu'as raison. Faut dithe siez chents pour un Connêtablye à qu'menchi."
(à siéthe)

No comments: