Sunday 5 October 2014

Les crapauds (1)

Crapaud La Vaque dé Jèrri sculptureEune lettre du Bouanhomme George dé 1981:

Les crapauds
Trenton,
Michigan, USA.
Lé 30 dé mai, 1981.

Moussieu l'Rédacteu,

"Un crapaud peut-i' faithe du ma à pèrsonne?" jé d'mandis à Papa eune séthée quand j'tions au pid du feu auprès l'thée.

"Nannîn, man garçon," i' m'dit, "i' sont absolûment înnofensifs, les crapauds. Y'en a tchi craient tch'i' peuvent vouos êclyichi du v'lîn dans l's ièrs si nou les digote dé trop près, mais ch'est eune crianche tch'est absolûment înmaginnaithe."

"Tch'est qu'ch'est qu'du v'lîn?," j'lî d'mandis.

"Ch'est d'la pouaîson," i' m'dit. "Y'a cèrtaines tchilieuvres et des sèrpents - comme lé sèrpent à sonnettes - tch'en êclyichent dans la mordeuse en mordant, et ch'est probabliément ch'la tch'a fait cèrtains craithe qué l'crapaud peut faithe la même chose, mais ch'est à tort dé l'penser. I' n'est pon capabl'ye dé faithe dé ma à personne, ni d'en empouaîsonner."

"Pourtchi qu'les filles en ont peux, don?", j'lî d'mandis. "En r'vénant d'l'êcole, iun des grands garçons en a trouvé iun l'long du fossé à Trodez. I' l'a l'vé dans sa main et a fait la minne dé l'mett' dans la pouchette du calobre à ieune des filles. Ou s'est mînse à faithe des cris comme s'il 'tait à l'assommer. J'tions auprès d'la Vielle Maîson et Mess Coutanche a ouï les cris et est v'nu vaie tch'est tch'est 'tait la cause. Il a fait des rouaux au garçon et li'a dit tch'i' n'faut janmais êffriter les filles ni faithe dé ma à un crapaud."

"Eh bein," s'fit Papa, "Mess Coutanche a raison. I' pathaît tch'i s'en va êt' iun d'nouos préchains Chent'nièrs, et i' faudra qu'les garçons souangnent dé lus comporter comme i' faut en pâssant par siez li.

"Mais ch'est naturel pour les filles d'en aver peux, des crapauds, probabliément viyant tch'i' sont si laids, les pouôrres dgiâtres. Les femmes en ont généralement peux étout. Dans la dêfouithie y'en a tout pliein dans les clios, et l'dêfoueux s'abuse tchiquefais à en pitchi où'est qu'les femmes sont à êtèrrer souotre la frouque ou à gliainer dans les randes. V'là tchi les fait faithe des cris et lus mârri contre lé dêfoueux. Mais j'ai r'mèrtchi qué ta m'mèe n'en est pon êpeuthée, lyi. L'aut' jour j'la vis en ramonter iun dé d'dans l'pits. Ou mînt sa main dans l'sieau souos l'crapaud et lé l'vit hors du sieau dans l'bel. Lé crapaud, tout content, s'en fut dans l'gardîn.

(à siéthe)

No comments: