Tuesday 1 December 2015

Lé M'lon et lé Gliand

L'auteu du mais: châque mais en 2015 j'avons bliodgi des textes d'un auteu Jèrriais. Not' auteu du mais d'Dézembre est Jean Picot (J.P.: 1846-1922).

Author of the month: each month in 2015, we've been blogging texts by a Jèrriais author. Our author for the month of December is Jean Picot (J.P.: 1846-1922).

Lé M'lon et lé Gliand
Sé proum'nant un jour dans un gardin,
Un houmme s'arrête à r'garder un m'lon:-
"Eh bein," sé fît-y d'un ton motcheux et malin,
"Nou dit qué la Providence a tréjous raison!...
Mais dans chu câs ichin vraîment jé m'vante
Qué jé n'érais pon fait craître sus unn' pétite pliante
Un fruit si bé et si gros. J'érais fait bein mus,
Au biaû tchêne qu'est là, les m'lons s'raient pendus;
Quémment! les tchênes sont forts, et y sont grands,
Mais tch'est qui rapportent, sinon dé p'tits gliands!...
Au gros bouais lé gros fruit
Et du p'tit, lé p'tit!"

Tout content dé san raisoun'ment, bétôt notre houmme
Souôs lé tchêne sé couôche pour y faire un soumme;
Mais à peine endormi, v'là t'y pon qu'un gliand
Eslouaïssi par lé vent
L'y tchaid sus la fache et l'y grimme la jo'e;
Mettant fin au dormi et troubliant san répos.
Y s'resville, et s'passant la main sus l'visage
Lé philosophe changi bein vite dé langage:
"Ah," s'fît-y, "la Providence m'a dounnè unn' léçon,
Si un gliand m'a fait ma', qu'érait fait lé m'lon?
Et je peux dire ach'teu qu'ou m'a bein vite prouvè
Qué chein qué Dieu fait, est tréjoûs bein fait!"

No comments: