Tuesday 28 February 2017

Ramadan (1)

Né v'chîn Eun Counte d'eun' Èrvénu d'8/12/1993:

Here's the first part of a story by Sir Arthur de la Mare:
'La buonnefemme et mé,' s'fit l'Ph'lip Desclios qui veint passer eune den'y'heuthe à bagouler, 'j'taîmes à pâler de chein qu'tu m'avais dut y'a tchiqu'temps au sujet des différentes réligiouns, et ou' mé d'mandit tchi qu'tu criais des abstinences qui nos sount prêchis, par exemplye él Carême. J'lis dis que j'té d'mandrais'.

'Les crêtchiens,' j'lis rêpounnis, 'i'craient qu'il' ount ach'vé grand mérite si duthant les tchiques semaines devant Vendredi Saint et Pâques i' tchittent dé fumer ou d'béthe de l'alcohol. I' dévraient penser ès musulmans, tchi duthant eune mais entchi - le mais d'Ramadan - né bévent ni mangent rein dutout entr'el l'vant et l'couochant du solé. Ramadan peut v'ner dans autchun mais d'l'année, et quand il arrive en êté, surtout dans les pays cauds, ch'est eune épreuve péniblye'.

'Mais bein seux y'a des musulmans qui, sans faithe la meine de rein, n'observent pas Ramadan trop strictément. Quand j'tais en Afghanistan, eune année Ramadan veint en pliein êté.

J'avais à faithe avec le Ministre éd Dév'loppement, car not' gouvernément 'tait a lus aidgi dans eun grand projet agricole, et eune matinée qu'i' faisait eune chaleu' impossiblye le Ministre me teleponit de viérs ounze heuthes et m'dit qu'y'avait eune grande diffichulté qu'avait subitement apparut dans not' projet, et qu'oulle 'tait si importante qu'i' fallait qu'i' vînesse me vaie tout d'suite.

'Mais, Excellence,' je lis dis, 'ch'n'est pas à vous de v'ner siez mé, ch'est mé qui dait aller siez vous, et puisqu'ou' dites que ch'est hardi important je s'rai à vot' office dans eun quart d'heuthe'.

'Ah, pardoun' i'm'dit, 'ch'est eune affaithe si d'licate qu'i'n'faut pas que l'mounde en sache rein, car v'là tchi f'rait damage ès rapports entre nos deux gouvernéments. Même les membres éd m'n'office n'en savent rein, et d'même i' vaut mus qu'ou'n' vînssent pas ichein, j'veindrai tout seu' siez vous, et pour que les membres éd vot' Ambassade n'en savent rein nintout j'veindra, pas à vot' office mais à vot' résidence'.

'Eh bein, mon Ph'lip, j'tais bein au fait avec chu projet agricole là et j'savais que n'y'avait autcheune diffichilté qui s'tait êl'vée entre les Afghans et nous. Et d'même je m'doutais bein chein qué l'Ministre avait en veue. Ch'tait Ramadan, et i' faisait eune chaleu' d'dgiablye, i' voulait à mangi et à béthe, surtout à béthe. 'Bouon, Excellence,' j'lis dis, 'j'vos attrendrai à l'entrée d'côté près de m'n'office privée, ouesqu' én y'erra persounne à interroumpre not' counversatioun.'

(à siéthe)

No comments: