Wednesday 5 April 2017

1853: Au rédacteux de La Reforme

Eune lettre sus la gâzette La Reforme dé 1853:

This letter was published in the newspaper La Reforme in 1853:

Au rédacteux de La Reforme
Assa Mousieu, écoutez donc: Ou nos zavais joué unne trique, - Ch'là n'est poun ben chunnena, et je vos l'dis, j'avons unne pique contre vous, car, ou vyïz, nouos autres compagnards, jé prennons tout ch'que nou nouos dit à la lettre, et i l'est ma de nouos tromper.

Savous oué qu'j'veux en v'nin? Nannin, p't'être, comme disait Janneton, quand j'ly d'mandis de vendre dheux quartiers de froment, qu'ou l'avait quand j'nos mariaîmes. Et ben, je veux vouos dire qu'ou devr'iez avé un métinne pour erbugui les Etats, pour nos avé appelais 'des Traîtres' qui réfus'raient de faire lus d'vé si l'ennemin v'nait à Gêri.'

J'tions une vingtaine de viers lurons qui comtions venin en ville signé uune pétition ov vous pour dire et signer que les Etats étaient des Menteurs et asseurer la Reine que Gêri était tréjous Gêri: et pis v'a que tout d'un cou ou nos baillis le cou de guéret et nos laisi sans nos dir iou tan seulement que vot méttinne éra lieu. Ch'nez pas ben chunna, - et Gadéwouëlle! si j'n'tions des Réformes tout de bouon, j'vos en dirions de pus belle. Savous ben qu'sommes pus Réformeurs à la campagne que vous Villais, et qu'j'avons jurai d'n'avais pus de Proçais à chutte maudite Cour, qui nos a schuchi jusqu'à la moëlle des hos. Assa, piquis mé chés fainnians là, entendous?

Je vos êcririons occoure, et cryïs mé tréjous.

Pierre Gaudichon.

La Reforme 27/8/1853

No comments: