Thursday 16 November 2017

Settler - to settle

Lé Jèrriais coumme nou l'pâle a emprunté l'mot settle dé l'Angliais. Coumme dé raîson don nou dévthait pouver êcrithe lé vèrbe settler tout conjudgi. I' dévthait logiquement siéthe lé patron dé pit'ler, et n'en v'chîn deux vèrsions: l'ieune pus à co êcrite à l'Angliaîche et l'aut' pus Jèrrifiée. Settl'-ous!:

Colloquial Jèrriais has borrowed the English verb settle. Naturally one should be able to write the conjugated verb, which should logically follow the conjugation pattern of verb pit'ler. Here are versions in two spelling variations, one Anglicised and the other with accents and apostrophes for those who prefer a more purist approach. Settle down!:

settler


Présent

j'settle
tu settle
i' settle
ou settle
j'settlons
ou settlez
i' settlent

Prétérite

j'settlis
tu settlis
i' settlit
ou settlit
j'settlînmes
ou settlîtes / ou settlîdres
i' settlîtent / i' settlîdrent

Împarfait

j'settlais
tu settlais
i' settlait
ou settlait
j'settlions / j'settlêmes
ou settliez / ou settlêtes
i' settlaient

Futur

j'settèl'lai
tu settèl'las
i' settèl'la
ou settèl'la
j'settèl'lons
ou settèl'lez
i' settèl'lont

Conditionnel

j'settèl'lais
tu settèl'lais
i' settèl'lait
ou settèl'lait
j'settléthions / j'settèl'lêmes
ou settléthiez / ou settèl'lêtes
i' settèl'laient

Présent Subjonctif

qué j'settle
qu'tu settle
qu'i' settle
qu'ou settle
qué j'settlions / qué j'settèl'lêmes
qu'ou settliez / qu'ou settèl'lêtes
qu'i' settlent

Împarfait subjonctif

qué j'settlîsse
qu'tu settlîsse
qu'i' settlîsse
qu'ou settlîsse
qué j'settlîssions
qu'ou settlîssyiz / qu'ou settlîssiez
qu'i' settlîssent

Temps composés

Présent continnu
j'sis à settler, etc.
Pâssé continnu
j'tais à settler, etc.
Futur continnu
jé s'sai à settler, etc.
Parfait
j'ai settlé, etc.
Pus-qu'parfait
j'avais settlé, etc.
Futur parfait
j'éthai settlé, etc.
Conditionnel parfait
j'éthais settlé, etc.
Parfait continnu
j'ai 'té à settler, etc.
Pus-qu'parfait continnu
j'avais 'té à settler, etc.
Futur parfait continnu
j'éthai 'té à settler, etc.
Conditionnel parfait continnu
j'éthais 'té à settler, etc.

Participes
Présent
settlant
Pâssé
settlé

Împératif

settle, settlons, settlez




sett'ler


Présent

j'settèle
tu settèle
i' settèle
ou settèle
j'sett'lons
ou sett'lez
i' settèlent

Prétérite

j'sett'lis
tu sett'lis
i' sett'lit
ou sett'lit
j'sett'lînmes
ou sett'lîtes / ou sett'lîdres
i' sett'lîtent / i' sett'lîdrent

Împarfait

j'sett'lais
tu sett'lais
i' sett'lait
ou sett'lait
j'sett'lions / j'sett'lêmes
ou sett'liez / ou sett'lêtes
i' sett'laient

Futur

j'settèl'lai
tu settèl'las
i' settèl'la
ou settèl'la
j'settèl'lons
ou settèl'lez
i' settèl'lont

Conditionnel

j'settèl'lais
tu settèl'lais
i' settèl'lait
ou settèl'lait
j'sett'léthions / j'settèl'lêmes
ou sett'léthiez / ou settèl'lêtes
i' settèl'laient

Présent Subjonctif

qué j'settèle
qu'tu settèle
qu'i' settèle
qu'ou settèle
qué j'sett'lions / qué j'settèl'lêmes
qu'ou sett'liez / qu'ou settèl'lêtes
qu'i' settèlent

Împarfait subjonctif

qué j'sett'lîsse
qu'tu sett'lîsse
qu'i' sett'lîsse
qu'ou sett'lîsse
qué j'sett'lîssions
qu'ou sett'lîssyiz / qu'ou sett'lîssiez
qu'i' sett'lîssent

Temps composés

Présent continnu
j'sis à sett'ler, etc.
Pâssé continnu
j'tais à sett'ler, etc.
Futur continnu
jé s'sai à sett'ler, etc.
Parfait
j'ai sett'lé, etc.
Pus-qu'parfait
j'avais sett'lé, etc.
Futur parfait
j'éthai sett'lé, etc.
Conditionnel parfait
j'éthais sett'lé, etc.
Parfait continnu
j'ai 'té à sett'ler, etc.
Pus-qu'parfait continnu
j'avais 'té à sett'ler, etc.
Futur parfait continnu
j'éthai 'té à sett'ler, etc.
Conditionnel parfait continnu
j'éthais 'té à sett'ler, etc.

Participes
Présent
sett'lant
Pâssé
sett'lé

Împératif

settèle, sett'lons, sett'lez

No comments: